News

2024年 八大龍王尊「雲龍図」特別公開情報May 21, 2024

期間:2024年6月28日(金)-7月22日(月) 10:00-15:00

会場:最上稲荷山妙教寺 大客殿 

入場料:無料

 

「雲龍図」作品詳細

https://ohgushi.jp/works/clientworks/20221223_page9659.html_

年に一度のこの機会、是非ご覧頂ければ幸いです。

 


 

The special viewing of the Hachidai-Ryuo-Son “Unryu-zu”

https://ohgushi.jp/works/clientworks/20221223_page9659.html

 

Public viewing: June 28th, 2023 – July 22nd, 2024

Exhibition venue: “Saijo Inari-san Myokyoji Temple” (Okayama city Japan)

Admission free

Please take this once-a-year opportunity to view the work.

「ROKU〈六〉SAKURA BLOOM EDITION」Mar 9, 2024

OHGUSHI was commissioned to design the gift box for the first limited edition of Suntory’s Japanese craft gin ROKU.
It is now on the market in Japan,England,Germany,Singapore, worldwide. For the package OHGUSHI aimed for a delicate and high-quality design based on the image of the transient beauty of cherry blossoms.

Product name: Suntory Japanese craft gin ROKU Sakura Bloom Edition (limited production)
Market: Japan,England,Germany,Singapore,etc.
Date of launch: February 20, 2024(Japan)

 

Client: Suntory Spirits Ltd.


CD: Keisuke Kataoka (Suntory Spirits Ltd)


lllustration: OHGUSHI


サントリー「ROKU〈六〉」初の限定品の化粧箱をOHGUSHIが担当しました。
イギリスやドイツ、シンガポールなど海外でも販売しています。

パッケージは儚くも美しい桜をイメージした、繊細で上質なデザインを目指しました。

商品名:サントリージャパニーズクラフトジン「ROKU〈六〉SAKURA BLOOM EDITION」(数量限定)
展開国:日本、イギリス、ドイツ、シンガポールなど
発売日:2024年2月20日(日本)

 

Client: Suntory Spirits Ltd.


CD: Keisuke Kataoka (Suntory Spirits Ltd)


lllustration: OHGUSHI

New Work – Gold DragonMar 8, 2024

 

「Gold Dragon」

India ink,Pigment/ 水墨、顔料

103×728cm

2024

本作はニューヨーク国際広告賞 ADC 102nd Annual Awardsにて、銀賞・銅賞の二冠を達成した水神シリーズの第3作目となります。

画材の面では鮮やかな黄金の顔料に挑戦しました。

憤怒した表情は、人々に降りかかる邪気を追い、また金龍のご利益を与える神として描きました。

一方、その表情は作者自身の弱さを奮い立たせる自戒の念を込めています。

 

 

 

OHGUSHIの講演会、TV出演、トークショーまとめFeb 8, 2024

以下、2023年、2024年のOHGUSHIのトークコンテンツを下記URLページにまとめました。ぜひご覧ください。

https://ohgushi.jp/works/clientworks/20221212_page10720.html

 

<コンテンツ内容>

■PR TIMES STORY

ふすま絵「雲龍図」の制作過程をまとめた記事です

 

■OHGUSHI 講演会 「自分にしか出来ない表現」

主催:JILLA(日本イラストレーション協会)
公演日:2023年12月9日
会場:富士ソフトアキバプラザ

 

■個展を開催した+81 GALLERYでのトークショー

雲龍図、龍頭菩薩の制作秘話など

 

■TV 出演映像/BSフジ『 ブレイク前夜 ~次世代の芸術家たち~』

雲龍図に至るまでの歩んできた道のり、若者へのメッセージなど。

 

OHGUSHI | SUIJIN / +81 Gallery TOKYOOct 11, 2023

OHGUSHI | SUIJIN
2023.10.21(Sat)-11.18(Sat)
+81 Gallery TOKYO / 東京都渋谷区神宮前3-28-9
https://plus81.gallery/ohgushi/

 

Opening Event : October 21th (Sat) 16:00 Open 17:00 Talk Show Start
Speaker: OHGUSHI / Moderator: +81 Curator Yamashita

 

Opening Event : 10 月 21 日(土)16:00 開場 17:00 トークショー
テーマ「新しい伝統的水墨画」
スピーカー:OHGUSHI/モデレーター:+81 Curator 山下

 

OHGUSHI’s fusuma painting “Unryu-zu” achieved a double award of silver and bronze at the international advertising award show ADC’s 102nd Annual Awards, May 2023.
In the style continued from the Unryu-zu, this ink painting depicts the water god who presides over water with the “pure water” itself, which gives blessings to people.
The water is depicted more finely than in Unryu-zu, mainly using an ultra-fine brush with a face brush for the eyes of the dolls.
“Ryutou Kannon Bosatsu” is a bodhisattva who rides on a dragon god that brings good luck and saves people by fulfilling their every wish, and has been believed in since ancient times. It is said that the water gushing from the water jar is inexhaustible, and the overflowing water washes away people’s troubles and brings them hope and blessings.

 

2023年5月、襖絵「雲龍図」がニューヨーク国際広告賞 ADC 102nd Annual Awards にて、銀賞・銅賞の二冠を達成しました。
本作はその雲龍図から続くスタイルで、水を司る水神の姿を人々に恵みを与える「清らかな水」そのもので表現した水墨画です。
水の描写を、雛人形の目を入れる極細の面相筆をメインとして使用し、雲龍図よりも微細に描いています。
「龍頭観音菩薩」は開運を招く龍神に乗り、あらゆる願いを叶えて人々を救う、古来より信仰されている菩薩様です。
水瓶から無尽蔵に水を湧き出させ、あふれる水が人々の煩悩を洗い流し、希望とご利益をもたらすといわれています。

 

 

MediaJul 14, 2023

襖絵「雲龍図」のNY ADC受賞や公開情報を、計16媒体にご紹介いただきました。
(14媒体のWEBメディアに加えTVメディア、雑誌)

掲載いただいたメディアの皆様、心より感謝申し上げます。

 

+81 magazine

Web media  

TV program

 

 

 

「雲龍図」TV ON AIR 情報Jul 2, 2023

「“最上稲荷”で特別公開・墨で描かれた躍動感あふれる龍のふすま絵「雲龍図」・海外でも高い評価」

RSKイブニングニュース/2023.06.29

 

TV program/ ”RSK” evening news

Released date: 2023/06/29

 

 

OHGUSHI作、ふすま絵「雲龍図」が国際広告賞「2023 ニューヨーク ADC賞」にて、銀賞・銅賞の二冠を達成May 17, 2023

雲龍図_NYADC_OHGUSHI

 

雲龍図_NYADC_OHGUSHI

 

 

 

 
雲龍図_NYADC_OHGUSHI

 

 

OHGUSHI’s fusuma painting “Unryu-zu” achieved a double award of silver and bronze at the international advertising award show ADC 102nd Annual Awards.It obtained international acclaim as an innovative work that went beyond the classic Japanese style of beauty while employing traditional ink painting techniques.We extend our heartfelt thanks to everyone involved, including every member of the entry materials production team. ADC Annual Awards is the oldest international design award show established by the advertising art organization “Art Directors’ Club (ADC)” in 1921.

 

襖絵「雲龍図」が国際広告賞のニューヨーク ADC賞(ADC 102nd Annual Awards)にて、銀賞・銅賞の二冠を達成しました。水墨画の技法を継承しつつ、日本の古典的な様式美を更新した斬新な作品として、国際的評価を得ることができました。ノミネート制作メンバー、関係者の皆様に心から感謝申し上げます。ADC 102nd Annual Awards とは、1921年に広告美術団体「アート・ディレクターズ・クラブ(ADC)」によって設立された、世界で最も歴史あるデザインの国際賞です。

 

■ADC 102nd Annual Awards 

https://www.oneclub.org/awards/adcawards/-search/OHGUSHI+

Silver: ILLUSTRATION / Mural

Bronze: ILLUSTRATION / Design for Good – Illustration

■Project: UNRYU THE WATER DRAGON

 


 

■CREDITS

Client: Saijo Inari-san Myokyoji Temple / Okayama  (最上稲荷山妙教寺 / 岡山)

Artist: OHGUSHI 

Art director and Photographer: Shohei Sawada

Shot and Edited: Takuma Kimura

Composer:Ayako Taniguchi

Photographer: Taro Inoue

Producer: Daisuke Nagamori

 


 

■Public viewing

The internationally acclaimed “Unryu-zu” will be on public display over the following period:

Public viewing: June 29th, 2023 – July 20th, 2023 (displayed for the public once every year)
Exhibition venue: Saijo Inari-san Myokyoji Temple(Okayama city Japan)
Admission free

Please take advantage of this special once-a-year chance to fully enjoy the real work in the historical Great Hall built in 1916. 

 

■公開情報

国際的に高い評価を得た「雲龍図」、下記期間に公開予定です。

2023年6月29日(木)~7月20日(木) 10:00~15:00
会場:最上稲荷山妙教寺 大客殿
入場無料

一年に一度のこの機会。是非とも大正時代からの歴史ある大客殿にて、ゆっくりとご堪能くださいませ。

 

雲龍図_NYADC_OHGUSHI

 

SUNTORY WORLD WHISKY「碧Ao〈SMOKY PLEASURE〉」Apr 20, 2022

https://www.suntory.co.jp/news/article/14129.html

サントリーウイスキー「「碧Ao〈SMOKY PLEASURE〉」パッケージを手掛けました

発売期日:2022年6月7日(火)

Client: Suntory Spirits Ltd.

モノクローム・スタイル誌『CORBEAU NOIR(コルボノワール)』創刊号Nov 9, 2021

 

https://www.plus81.com

 

米倉涼子を始め現代社会のさまざまな場で活躍する7人の女性のモノクローム写真(撮影:田中了 氏)と、plus81magazine 編集⻑・山下悟 氏が注目する4名の気鋭のアーティストで構成。

 

『CORBEAU NOIR(コルボノワール)』Vol.1

発 売 日:2021年10月29日(金)
定   価:2,200円(税込)
サ イ ズ:A3 変型(400mm x 297mm)
発 売 元:Plus81publishers
amazon、大手書店で限定数量発売予定

SEIKO LUKIA | Japanese Beauty from GINZAJun 11, 2020

OHGUSHI created six versions of the key visual for the special editions of SEIKO LUKIA commemorating the brand’s 25th anniversary. Under the theme “Japanese Beauty from GINZA”, he expresses a sensitivity rooted in Japanese esthetics in six different colors.

 

SEIKO LUKIAブランド誕生25周年を記念し、世界展開される特別モデル6本のキービジュアルを担当。
「Japanese Beauty from GINZA」(日本の素敵を銀座から)をテーマとして、日本の美意識に根付いている情緒豊かな6種類の色彩を表現。

 

「Japanese Beauty from GINZA」Special web site

Japanese

https://lukia.seikowatches.com/japanesebeauty_fromginza/

English

https://www.seikowatches.com/global-en/products/lukia/special/japanesebeauty_fromginza/

中文

https://www.seiko.com.tw/lukia/japanesebeauty_fromginza/

 

OHGUSHI

https://ohgushi.jp/works/clientworks/20200611_page7608.html

 

 

Group exhibitionJun 9, 2020

“時尚藝見 / FASHION×ILLUSTRATION”

Jun.25th – Sep.6. 2020

https://ohgushi.jp/exhibition/20200630_page7923.html

 

展覽地點:國立臺灣藝術教育館 / 台湾

Venue: National Taiwan Arts Education Cente

Country :Taipei / Taiwan

 

” Bild “Apr 27, 2019

Apr 12, 2019

 

 

“Suntory ROKU GIN × OHGUSHI” in Hamburg and LondonApr 16, 2019

https://ohgushi.jp/works/clientworks/20190416_page6556.html

 

A limited version of the Japanese craft gin 「ROKU」(@suntory_rokugin ) with a ROKU×OHGUSHI package will be launched on April,2019.

Celebrating the launch, the artist OHGUSHI performed live painting shows in London and Hamburg.

 

ジャパニーズクラフトジン「ROKU」(@suntory_rokugin) の限定パッケージが2019年4月より随時発売。

ハンブルグ / ドイツ、ロンドンのローンチイベントにてROKUをテーマにライブペインティングを披露した。

ロンドン/ NOBU HOTEL LONDON SHOREDITCHではSAKURA TERRACEのオープニングイベントとて出演し、ライブ作品を贈呈した。

Client: Suntory Spirits Ltd

 

 

 

 

 

“Suntory ROKU×OHGUSHI” Limited packagesApr 16, 2019

https://ohgushi.jp/works/clientworks/20190416_page6585.html

 

A limited version of the Japanese craft gin 「ROKU」(@suntory_rokugin ) with a ROKU×OHGUSHI package will be launched on April,2019.

The package is created with the theme of a fusion of Western and Japanese cultures and features cherry blossoms, an association with cherry as one of the six botanical ingredients of the gin. For sale in 13 countries.


ジャパニーズクラフトジン「ROKU」(@suntory_rokugin ) の限定パッケージが2019年4月より随時発売。
「ROKU」の6種のボタニカルの一つである桜の花をモチーフとして、西洋と日本文化の融合をテーマに製作。

世界13カ国で販売される。

Client : Suntory Spirits Ltd

 

 

adidas Golf / SAKURA SPECIAL EDITIONFeb 27, 2019

https://ohgushi.jp/works/clientworks/20190301_page6422.html
Country
Japan,Singapore,Vietnam,Thailand,Malaysia,Korea,China,Taiwan
CD : Tsuyoshi Shimamura (adidas Golf)
Illustration : OHGUSHI
Design : OHGUSHI
Animation : amana images
©2019 adidas Japan K.K.

シューズを含めたイラストレーションに加え、今回はレイアウトデザインもOHGUSHIが担当。
桜をスポーティーかつ日本的に表現。
日本を含む全アジアのwebや店頭にて2019.03.01より展開される。

OHGUSHI was in charge of the layout design as well as the illustration of the main visual and animation.
Cherry blossoms were expressed in a sporty yet Japanese style. The shoes appearing in the animation are also his drawings.
The products are launched in Japan and throughout Asia.
2019.3.01 in sale.
 
 

SHISEIDO「TSUBAKI」 Main visualFeb 27, 2018

OHGUSHI / SHISEIDO 「TSUBAKI」/ Clients work

 

資生堂がヘアケアブランド「TSUBAKI」の商品・パッケージを一新するにあたり、メインビジュアルにOHGUSHIを起用。

Shiseido selected OHGUSHI’s works as the main visual of their renewed TSUBAKI products and packaging.

 

Client: SHISEIDO TSUBAKI 
Agency: Wieden+Kennedy Tokyo

 

■TVCM

音楽:美輪明宏「愛の賛歌(フランス語バージョン)」

モデル:芽生(めい)

イラストレーション:OHGUSHI

 

SHISEIDO “Ever Bloom / Sakura art edition”Feb 6, 2018

https://ohgushi.jp/works/clientworks/20180206_page5299.htmlOHGUSHI /Client works

 

資生堂のフレグランス「Ever Bloom」の限定品「 Sakura art edition」のメインビジュアル、外箱デザインを、フランスに拠点を置くShiseido Franceチームのコンセプトデザインを元に共同製作しました。ヨーロッパ、中東全土で2018年2月販売。

OHGUSHI took part in the Main visual and package design project of the limited “Sakura Art Edition” of the Shiseido fragrance “Ever Bloom” marketed by Shiseido Group EMEA. The limited edition was launched in February 2018.

Countries : Europe, Middle East

*OHGUSHI recreated the beautiful concept design conceptualised and perfected by the Shiseido France design team.

 

Copyright(c)2024 Takeshi Ohgushi All Right Reserved.