News

第8回「寺子屋」開催!受講者募集中!(2018.8.22更新)Jul 14, 2018

寺子屋
https://terakoya.localinfo.jp

会場 : IID 世田谷ものづくり学校
開催日時 : 2018年11月10日(土)11:00~19:00

「全てのイラストレーターのために。」
寺子屋とは、作品持参の参加者が、8人の講師陣から仕事に繋げるアドバイスを受け、仲間を広げる交流会です。

イラストレーターは社会の中で一人で活動していくものですが、寺子屋での仲間との出会いで「孤独では無い」と少しでも感じてほしいと願っています。

営利を目的としないボランティア活動。アーティストOHGUSHI主催。

<受講者募集中>
応募締め切り:2018年10月30日(月)まで

応募方法はこちら

<見学者枠を新設!募集中>(2018.8.22更新)

応募の審査はございません。見学ご希望の方はどなたでも自由に参加できます。

応募方法はこちら


<第8回講師陣>
OHGUSHI/アーティスト/寺子屋主催者
黒木 仁史/イラストレーター
岡あゆみ/編集者(イラストレーション編集部)
熊野 森人/クリエイティブディレクター/京都精華大学非常勤講師
堤 裕紀/アートディレクター
長森 大介/プロデューサー
光冨 章高/アーティストエージェント(Vision Track)
宮城 直士/プロデューサー/編集長(HugMug編集部)

■メインビジュアル

Illustration:牛久保 雅美
Design : 堤 裕紀/アートディレクター

15 new works | Pray & AnimalsJun 20, 2018

「水面の様な水浸しの水彩紙に、水墨の流動を生かしながら具象的に描いた」

一ヶ月を限定に新技法に挑戦し27点を製作。内15点を描く工程の動画も含め公開。

>>  OHGUSHI | Pray & Animals

“I made use of ink flow on completely wet watercolor paper, as if drawing on the surface of water, to create these figurative paintings.”

OHGUSHI created 27 pieces of new artwork out of his month-long challenge to a new technique.

Here 15 of them are publicly displayed along with the videos capturing the creative process.

資生堂TSUBAKI|TVCMMar 20, 2018

 
 

 

モデル:芽生(めい)
音楽:美輪明宏「愛の賛歌(フランス語バージョン)」
イラストレーション:OHGUSHI

クライアント: 資生堂 TSUBAKI
エージェンシー: Wieden+Kennedy Tokyo

Watercolor flower “TSUBAKI” PaintingMar 20, 2018


資生堂「TSUBAKI」 メインビジュアルのデモンストレーション

資生堂「TSUBAKI」 広告展開情報Mar 20, 2018

■街頭ビジョン展開

■新宿「ビックロ」ジャック展開

 

Client work “資生堂「TSUBAKI」” ページに追加しました。

OHGUSHI | Client work

 

 

SHISEIDO「TSUBAKI」 Main visualFeb 27, 2018

資生堂がヘアケアブランド「TSUBAKI」の商品・パッケージを一新するにあたり、メインビジュアルにOHGUSHIを起用。

 

クライアント: 資生堂 TSUBAKI
エージェンシー: Wieden+Kennedy Tokyo

 

資生堂 「TSUBAKI」いい髪は背中を押す。

OHGUSHI/Clients work

Shiseido selected OHGUSHI’s works as the main visual of their renewed TSUBAKI products and packaging.

Client: SHISEIDO TSUBAKI 
Agency: Wieden+Kennedy Tokyo

 

SHISEIDO 「TSUBAKI」

OHGUSHI/Clients work

 

HERBIS PLAZA/PLAZA ENT | Spring campaignFeb 26, 2018

Client :HERBIS PLAZA/PLAZA ENT

Total Advertisement Package for HERBIS PLAZA/PLAZA ENT Department Store, Japan.

More info

SHISEIDO “Ever Bloom / Sakura art edition”Feb 6, 2018

資生堂のフレグランス「Ever Bloom」の限定品「 Sakura art edition」のメインビジュアル、外箱デザインを、フランスに拠点を置くShiseido Franceチームのコンセプトデザインを元に共同製作しました。ヨーロッパ、中東全土で2018年2月販売。

 

SHISEIDO / Ever Bloom  Sakura art edition

OHGUSHI /Client works

OHGUSHI took part in the Main visual and package design project of the limited “Sakura Art Edition” of the Shiseido fragrance “Ever Bloom” marketed by Shiseido Group EMEA. The limited edition was launched in February 2018.

Countries : Europe, Middle East

*OHGUSHI recreated the beautiful concept design conceptualised and perfected by the Shiseido France design team.

 

SHISEIDO / Ever Bloom  Sakura art edition

OHGUSHI /Client works

HERBIS PLAZA/PLAZA ENT | Christmas campaignNov 21, 2017

 

Client :HERBIS PLAZA/PLAZA ENT

Total Advertisement Package for HERBIS PLAZA/PLAZA ENT Department Store, Japan.

Nov.2017

More info

dpi magazine / TaiwanNov 21, 2017

設計插畫誌 / 2017.Oct

台湾のイラストレーション専門誌「dpi magazine」にインタビュー掲載頂きました。

We got interviewd for a dpi magazine in Taiwan.

>>More Information

 

HERBIS PLAZA/PLAZA ENT |Autumn CampaignSep 15, 2017

Client :HERBIS PLAZA/PLAZA ENT

Total Advertisement Package for HERBIS PLAZA/PLAZA ENT Department Store, Japan.

Sep.2017

More info

旧東伏見宮別邸・登録有形文化財記念「OHGUSHI / ICON」展Sep 3, 2017

*本展覧会は終了いたしました

■概要
神奈川県葉山町にある旧皇族別邸、「旧東伏見宮別邸」の国の有形文化財の登録を記念し開催。原則非公開だが、会期中に限り一般公開された。2017年4/29~5/7開催。

■コンセプト
旧修道院である本邸に置かれたマリア・キリスト像”ICON”に人々は心の”光”を求め、祈り続けた。本展では”光”をテーマに展示構成。

■会場は東伏見宮 依仁(よりひと)親王(1867-1922)の別邸。1914年に竣工された本邸は宮廷洋風建築の様相を今に伝える。

■OHGUSHI/ICON展 | 詳細ページ

旧東伏見宮別邸・登録有形文化財記念「OHGUSHI/ICON」展

 

JAPAN DESIGN WEEK in MilanoMar 5, 2017

ミラノ・トリエンナーレで開催される「JAPAN DESIGN WEEK」にて葛飾北斎にインスパイアされた作品「馬櫪尊神」を出品します。
We will submit a painting “BarekiSon’jin”to an art exhibition”JAPAN DESIGN WEEK” in Milano Triennale..

 

会期:2017年4月4日~9日 / Date:4th -9th April, 2017
会場 / Venue:Triennale di Milano
住所 / Address:Viale Alemagna, 6-20121 Milano

——

馬櫪尊神 / BarekiSon’jin」

墨、水彩絵具、水彩紙 / Traditional Japanese black ink, Water color, Paper
W2,280×H1,640mm

北斎の計算された細やかな”線”と、自然の力で描くダイナミックな”色彩の滲み”とを共存させた作品。

Coexistence of fine, calculated “lines” by Hokusai and dynamic “blurring colors” created by natural force.

NIFREL 1st AnniversaryNov 22, 2016

An event commemorating the first anniversary of “Nifrel,” a museum where living things meet art.

A large artwork (26m W x 3.5m H) is displayed indoors, while a piece created at a live painting performance during an anniversary ceremony on November 18 is also on display at the entrance.

 

生き物とアートの出会い館”NIFREL”の1周年記念企画。

館内に横26M×縦3.5M×の大型作品が展開。

また、11/18日のセレモニーで描いたLive painting作品を館内エントラスにて展示中。

2016.11/18(Fri)~2017.4月9日まで。

 

More detail

NIFREL / Client works

 

NIFREL 1st 1th Anniversary Official Website

https://www.nifrel.jp/cp/onenifrel/

 

 

EVITA × OHGUSHI – WinterNov 13, 2016

Winter-Limited Collaboration Package

冬限定コラボレーションパッケージ

 

Client : Kanebo

Bland : EVITA

*2016年12.1発売 数量限定のため、お近くの店舗にない場合があります。ご了承ください。

EVITA × OHGUSHI / AutumnNov 10, 2016

Autumn-Limited Collaboration Package

秋限定コラボレーションパッケージ

 

Client : Kanebo

Bland : EVITA

201610月発売 数量限定のため、お近くの店舗にない場合があります。ご了承ください。

TOKYO DESIGN WEEK 2016 “Inspired by Shark Exhibition”Oct 29, 2016

写楽からインスパイアされた新作を展示中。

 

TOKYO DESIGN WEEK 2016・写楽インスパイア展

2016年10月26日〜11月7日 明治神宮外苑 絵画館前
http://tokyodesignweek.jp/2016/tokyo/syaraku.html

ONE DAYJun 2, 2016

A website portraying the daily life of my dog and my family.
僕の愛犬と家族の日常を紹介頂いています。

http://www.one-day.jp


Charity T-shirt for Kumamoto Earthquake Relief and Reconstruction / 熊本地震復興・復旧支援『白鳥の湖』チャリティーTシャツJun 2, 2016

K-Ballet x OHGUSHI: “Swan Lake” Charity T-shirt for Kumamoto Earthquake Relief and Reconstruction Already sold out after sales started on Wed., May 25! K-Ballet Company will start pre-order sales soon. We are very happy to be of small help for Kumamoto. K-BALLET×OHGUSHI 熊本地震復興・復旧支援『白鳥の湖』チャリティーTシャツ。 
5/25(水)より販売開始後早くも完売!予約販売を開始します、とのこと。
 微力ですが力添えできて嬉しく思います。 http://www.k-ballet.co.jp/news/view/1646

SAKURA in Marunouchi / Art Installation by OHGUSHIApr 30, 2016

Immersive Art Installation of Giant Blown-up Artwork with “Sakura (Cherry Blossoms” Theme. A record number 40,000 people visited the installation.

 

動員数4万人超えを記録した、をテーマに描き下ろした作品を巨大展開した体験型アート・インスタレーションイベント。

https://ohgushi.jp/works/clientworks/20160403_page556.html

 

 

Marunouchi Building / Tokyo

March 22nd – April 3rd 2016

Organizer: Mitsubishi Estate Co.,Ltd.

Art Direction:East Japan Marketing & Communications, Inc. (jeki)

Artist curator : +81

 

丸の内ビルディング/1F マルキューブ

2016.3.22- 4.02

主催:三菱地所株式会社

Art Direction : 株式会社ジェイアール東日本企画

Artist curator : +81

The OHGUSHI Website Has Been Renewed !Apr 30, 2016

■ A world map to show the location of each project.
■ Now with more detailed English explanations for customers outside Japan.
■ All artwork and photo images are now in high definition.
■ Easier viewing with the launch of the new smart phone version.
Thank you for your continued interest in us and we look forward to hearing from you!
 
 
2016年5月、OHGUSHI webサイトは新しくなりました。
 
■仕事の展開国が一目でわかる世界地図表記を開始。
■英語表記の充実化により世界各国のユーザーへの利便性を向上化。
■すべての作品や写真画像を高解像度化。
■スマートフォン版の開設により、快適な操作でご観覧いただけるようになりました。
今後とも、ご愛顧賜りますよう、宜しくお願い申し上げます。
 
CD & D : Kenji Maeda / mém
AD : Daisuke Nagamori / Unicum

Copyright(c)2018 Takeshi Ohgushi All Right Reserved.