News

”Fusuma Painting Project”Sep 26, 2020

Instgram

https://www.instagram.com/ohgushi_artist/

 

Check out the fusuma painting production process to be uploaded for 38 consecutive days in OHGUSHI’s Instagram Stories!

インストグラムのストーリーズにて、

38日間連続で襖絵制作過程をアップします。是非チェックを!

INSTAGRAM限時動態將連續38天,

首度公開日本隔扇画之製作過程,請務必鎖定!

第10回「寺子屋」Sep 23, 2020

全てのイラストレーターのために。

第10回「寺子屋」開催決定!募集スタート!

おかげさまで10周年!今回は初のオンラインイベントです。

 

寺子屋Website

https://terakoya.localinfo.jp

 

開催日時:2020年11月7日(土)

開催場所:自宅zoomより参加

 

受講枠(10名限定)

応募締め切り日:10月20日(火)まで

費用:3000円

 

見学枠(50名限定/先着順)

応募締め切り日::11月1日(日)まで

費用:500円

見学枠は定員に達しました

 

詳しい応募方法等は、寺子屋Websiteをご覧ください。

 

■講師陣

OHGUSHI/墨絵、水彩アーティスト/寺子屋主催者

黒木仁史/イラストレーター

http://www.visiontrack.jp/hitoshi-kuroki/

佐々木香菜子/イラストレーター/ペイントアーティスト

https://www.sasakikanako.com

熊野 森人/クリエイティブディレクター/京都精華大学非常勤講師

http://www.eredie2.jp

堤 裕紀/アートディレクター

長森 大介/プロデューサー

光冨 章高/アーティストエージェント

http://www.visiontrack.jp

宮城 直士/プロデューサー

https://hugmug.jp

「Fusuma Painting Project」Movie Vol,2Jul 31, 2020

「Fusuma Painting Project」Movies

https://ohgushi.jp/works/clientworks/20200515_page7539.html

 

Vol,2 / Start of Brush Drawing

Vol,2 / 筆入れスタート編

Videographer and editor : Taro Inoue

Directer : OHGUSHI

 

 

“About the Fusuma Painting Project”

 

After four years of conceptualization, this project, which sees OHGUSHI creating a painting on sliding screens at a temple in Japan,

is now moving forward. We will record and upload the creation process over the years to come.

This will be a large-scale, 10-meter painting spanning eight fusuma.

The painting portrays how water, a blessing for people, converges and transforms into a divine figure.

The painting is scheduled to be open to the public in 2022.

“Saijo Inari(Saijo Inari-san Myokyoji Temple)”

http://www.inari.ne.jp

A Nichiren sect temple in Okayama Prefecture with a history of 1,200 years.

The temple contains a shrine which is regarded as one of the three greatest Inari shrines in Japan.

 


 

“襖絵プロジェクトについて”

 

4年の構想を経て、2020年より襖絵の製作を開始。

8枚綴り、全長10M。

人々に恵みを与える水が集合し、ある神さまのお姿へと形成される様子を描く。

年月をかけて制作する過程のムービーを今後もアップしていく予定。

襖絵は2022年の公開を目指している。

“最上稲荷(最上稲荷山妙教寺)”

http://www.inari.ne.jp

岡山県にある1200年の歴史を持つ日蓮宗の寺。日本三大稲荷の一つとされている。

 


 

“日式拉門彩繪Project “

 

經過四年間構思,其展開的起點,經年累月製作的種種過程;之後預計將陸續更新。

將會是總共8張、全長10M的大作

描繪了集結賜予人類恩惠的水源、以及神佛祂逐漸成型之姿態等等

期待在2022年的時候,完成的日式拉門彩繪將與各位見面

“最上稲荷(最上稲荷山妙教寺)”

http://www.inari.ne.jp

位在日本岡山縣,擁有1200年歷史的日蓮宗寺廟;也是日本三大稻荷之一。

 

SEIKO LUKIA | Japanese Beauty from GINZAJun 11, 2020

OHGUSHI created six versions of the key visual for the special editions of SEIKO LUKIA commemorating the brand’s 25th anniversary. Under the theme “Japanese Beauty from GINZA”, he expresses a sensitivity rooted in Japanese esthetics in six different colors.

 

SEIKO LUKIAブランド誕生25周年を記念した特別モデル6本のキービジュアルを担当。
「Japanese Beauty from GINZA」(日本の素敵を銀座から)をテーマとして、日本の美意識に根付いている情緒豊かな6種類の色彩を表現。

 

「Japanese Beauty from GINZA」Special web site

Japanese

https://lukia.seikowatches.com/japanesebeauty_fromginza/

English

https://www.seikowatches.com/global-en/products/lukia/special/japanesebeauty_fromginza/

中文

https://www.seiko.com.tw/lukia/japanesebeauty_fromginza/

 

OHGUSHI

https://ohgushi.jp/works/clientworks/20200611_page7608.html

 

 

Group exhibitionJun 9, 2020

“時尚藝見 / FASHION×ILLUSTRATION”

Jun.25th – Sep.6. 2020

https://ohgushi.jp/exhibition/20200630_page7923.html

 

展覽地點:國立臺灣藝術教育館 / 台湾

Venue: National Taiwan Arts Education Cente

Country :Taipei / Taiwan

 

Bijinga / 美人画May 3, 2020

Demonstration / April,2020

 

SUNTORY 「ROKU 」× OHGUSHINov 6, 2019

Promotional video for limited packages

Client : Suntory Spirits Ltd

 

” Bild “Apr 27, 2019

Apr 12, 2019

 

 

“Suntory ROKU GIN × OHGUSHI” in Hamburg and LondonApr 16, 2019

https://ohgushi.jp/works/clientworks/20190416_page6556.html

 

A limited version of the Japanese craft gin 「ROKU」(@suntory_rokugin ) with a ROKU×OHGUSHI package will be launched on April,2019.

Celebrating the launch, the artist OHGUSHI performed live painting shows in London and Hamburg.

 

ジャパニーズクラフトジン「ROKU」(@suntory_rokugin) の限定パッケージが2019年4月より随時発売。

ハンブルグ / ドイツ、ロンドンのローンチイベントにてROKUをテーマにライブペインティングを披露した。

ロンドン/ NOBU HOTEL LONDON SHOREDITCHではSAKURA TERRACEのオープニングイベントとて出演し、ライブ作品を贈呈した。

Client: Suntory Spirits Ltd

 

 

 

 

 

“Suntory ROKU×OHGUSHI” Limited packagesApr 16, 2019

https://ohgushi.jp/works/clientworks/20190416_page6585.html

 

A limited version of the Japanese craft gin 「ROKU」(@suntory_rokugin ) with a ROKU×OHGUSHI package will be launched on April,2019.

The package is created with the theme of a fusion of Western and Japanese cultures and features cherry blossoms, an association with cherry as one of the six botanical ingredients of the gin. For sale in 13 countries.


ジャパニーズクラフトジン「ROKU」(@suntory_rokugin ) の限定パッケージが2019年4月より随時発売。
「ROKU」の6種のボタニカルの一つである桜の花をモチーフとして、西洋と日本文化の融合をテーマに製作。

世界13カ国で販売される。

Client : Suntory Spirits Ltd

adidas Golf / SAKURA SPECIAL EDITIONFeb 27, 2019

https://ohgushi.jp/works/clientworks/20190301_page6422.html
Country
Japan,Singapore,Vietnam,Thailand,Malaysia,Korea,China,Taiwan
CD : Tsuyoshi Shimamura (adidas Golf)
Illustration : OHGUSHI
Design : OHGUSHI
Animation : amana images
©2019 adidas Japan K.K.

シューズを含めたイラストレーションに加え、今回はレイアウトデザインもOHGUSHIが担当。
桜をスポーティーかつ日本的に表現。
日本を含む全アジアのwebや店頭にて2019.03.01より展開される。

OHGUSHI was in charge of the layout design as well as the illustration of the main visual and animation.
Cherry blossoms were expressed in a sporty yet Japanese style. The shoes appearing in the animation are also his drawings.
The products are launched in Japan and throughout Asia.
2019.3.01 in sale.
 
 

SHISEIDO「TSUBAKI」 Main visualFeb 27, 2018

OHGUSHI / SHISEIDO 「TSUBAKI」/ Clients work

 

資生堂がヘアケアブランド「TSUBAKI」の商品・パッケージを一新するにあたり、メインビジュアルにOHGUSHIを起用。

Shiseido selected OHGUSHI’s works as the main visual of their renewed TSUBAKI products and packaging.

 

Client: SHISEIDO TSUBAKI 
Agency: Wieden+Kennedy Tokyo

 

■TVCM

音楽:美輪明宏「愛の賛歌(フランス語バージョン)」

モデル:芽生(めい)

イラストレーション:OHGUSHI

 

SHISEIDO “Ever Bloom / Sakura art edition”Feb 6, 2018

https://ohgushi.jp/works/clientworks/20180206_page5299.htmlOHGUSHI /Client works

 

資生堂のフレグランス「Ever Bloom」の限定品「 Sakura art edition」のメインビジュアル、外箱デザインを、フランスに拠点を置くShiseido Franceチームのコンセプトデザインを元に共同製作しました。ヨーロッパ、中東全土で2018年2月販売。

OHGUSHI took part in the Main visual and package design project of the limited “Sakura Art Edition” of the Shiseido fragrance “Ever Bloom” marketed by Shiseido Group EMEA. The limited edition was launched in February 2018.

Countries : Europe, Middle East

*OHGUSHI recreated the beautiful concept design conceptualised and perfected by the Shiseido France design team.

 

Copyright(c)2020 Takeshi Ohgushi All Right Reserved.